Ευτυχία Παναγιώτου – Το κεφάλι μου σύμπαν ολόκληρο


ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Πόσο πολύ μου αρέσει να επανέρχομαι σε βιβλία ποίησης που φροντίζω να τα κουβαλώ μαζί μου γιατί:

1ον: μου έχουν γίνει απαραίτητα από την πρώτη ανάγνωση

2ον: με ερεθίζουν

3ον: με κάνουν να ζηλεύω μορφές κατάθλιψης που δεν έζησα ακόμα

4ον: τα έχουν γράψει γυναίκες ποιήτριες που εκτός από λίγες αμερικανίδες, ελληνίδες δεν έχω γνωρίσει ή διαβάσει εκτός από δυο τρεις… (ποιες είναι αυτές… αυτό δεν θα το σχολιάσω, αλλά οι δυο που ζουν είναι φίλες μου: Η Χριστίνα Οικονομίδου και η Ευτυχία Παναγιώτου φυσικά.)

5ον: έχουν γραφεί από ονόματα που ενώ σημαίνουν κάτι ευτυχές και ελπιδοφόρο, όπως στην περίπτωσή μας η Ευτυχία Παναγιώτου, στο τέλος καταφέρνουν τον ίδιο τους τον αποκεφαλισμό, κάνοντάς με να διατηρώ αυτό το αιματοβαφές στο λευκό των ματιών μου…

Άντε λοιπόν!!! διαβάστε κάτι πραγματικά καλό!!!

Α! Το διάλεξε και ο Βασίλης Ρούβαλης ως ποίημα της εβδομάδας κάποιες εβδομάδες πριν… στο newsletter του ηλεκτρονικού περιοδικού e-poema.eu

ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Το κεφάλι μου σύμπαν ολόκληρο

μου αρέσει να κοιτώ τις σκέψεις μου σαν χάνονται

στο διάστημα ορφανές και

ξαναβρίσκονται στο στόμα άλλων,

τις κινήσεις σαν μιμούνται αγριανθρώπων και

επιστρέφουν σε μένα ξένες.

ωραίες σαν το κεφάλι μου – εκσφενδονίζεται

συνένοχο.

Ποίημα από τη συλλογή «μέγας κηπουρός»,

Εκδόσεις Κοινωνία των (Δε)κάτων, 2007

2 thoughts on “Ευτυχία Παναγιώτου – Το κεφάλι μου σύμπαν ολόκληρο

  1. Πολύ ωραίο αιθητικά και ουσιαστικά το ιστολόγιό σου.
    Η Παναγιώτου έχει κάνει κάτι αρκετά καλό, και το συγκεκριμένο ποίημα τυγχαίνει νά’ ναι το αγαπημένο μου, με τέλος αφαιρετικό και πολύ υπερβατικό.
    Συγχαρητήρια και τις μεταφρασμένες εισπνοές!

  2. σε μια σύναξη αγαπημένων φίλων στην Κύπρο, πριν από την έκδοση του «κηπουρού», είχε αρχίσει ένας κατιδεασμός πιθανών τίτλων, που πήρε τη μορφή μαύρης κωμωδίας ή τραγέλαφου, εφόσον οι τίτλοι ήταν υπερβολικά πεσιμιστικοί σε σχέση με το όνομα Ευτυχία.
    όπως και να ‘χει (με κεφάλι ή μη) κάτι τέτοια ανέκδοτα-γεγονότα-ποιήματα αξίζει να θυμάται κανείς, όπως κι αυτήν εδώ τη γλυκιά σου χειρονομία, Γιάννη.

    ευχαριστώ, Ανέστη, για την εξίσου γλυκιά παρέμβαση.

Σχολιάστε

