Σοφίας, Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδος


Η Σοφία 

Το εορτολόγιο στο επιτραπέζιο μου ημερολόγιο γράφει: Σοφίας, Πίστεως, Αγάπης και Ελπίδος. Γιορτάζουν όλες μαζί οι αρετές, γιορτάζει όμως η μητέρα μου και η μεσαία μου κόρη. Σοφίες και οι δυο. Ανέτρεξα λοιπόν στο πρώτο μου βιβλίο, το οποίο και είχα αφιερώσει τότε στην αγέννητη Σοφία, η οποία ανέμενε τον καιρό της ωρίμανσης της. Και ήτανε και πάλι ο Σεπτέμβριος, η 26η του ημέρα όμως. Έτσι, για τη μητέρα και τον κόρη μου που σήμερα γιορτάζουν, τους αφιερώνω το ποίημα «Θάλασσα», από τη συλλογή μου «Ανήλικης Νυκτός Παρίστιον Δέρμα». (Περισσότερα για αυτό το βιβλίο μπορείτε να δείτε στην προσωπική μου ιστοσελίδα http://yiannisantiochou.6te.net). Με την ευχή για μια υγιή και καλή ζωή στη μητέρα και την κόρη μου.

ΘΑΛΑΣΣΑ

Σε κοκκινόχωμα αμμώδες
Εν μέσω μυριστικών και πρασινάδας
Ως τούτα περιπλέουν
Ομπρέλα ηλιακή στερεωμένη
σ’ ανθό αφρώδη δεντρολίβανου
Όπως αυτός ξεραίνεται
υπό το φως λαμπτήρα ηλεκτρικού
Κηρίων εκατό

Εν μέσω αοράτων τεμνομένων γραμμών
Δάχτυλα δεξιάς παλάμης
ανοίγουν το παράθυρο

Τι να μου κάνει η παλίρροια του ρήματος
Όταν μετρώ τη θάλασσα με πήχη

Κάπου θα υπάρχει ένα δικό μου πέλαγος
Βαθύ γαλάζιο πράσινο
Με φως φεγγάρι παραμονή του Κλείδωνα
Με ακτές του ύπνου διαδοχικές
ως οι κρεβατοκάμαρες της νιότης μου
Με ακρωτήρια ύφαλα
Το κύμα να χτυπιέται
εις ανάμνηση του ουσιώδους πάθους

Με σκαριά πειρατικά
Διάστικτα tattoos
Στους ώμους
Στον αφαλό
Στο μέτωπο
Και κερωμένους κάβους
Φιτίλια ν’ ανάβουν τα σχοινιά
Την ώρα που σ’ ουρανό
– Ανάμεσο στην ασυνέχεια των νεφών
Στρώματα στοιβαγμένα
Θύσανοι Σωρείτες Θυσανοσωρείτες
Ως σώμα ανδρικό
Μόνο
Ολομόναχο –
Το πέλαγο θα δένει κάβους

Ελλιμενισμένο σώμα ασφαλές
Καθώς το πρόσωπο γράφει
Περιχείλιες ρυτίδες
Χαράδρες ωριμότητας
Εμπεριέχουσες γεγονότα εικόνες
Τη γεωγραφία εν γένει
Του υπαρκτού κόσμου

Η αλήθεια είναι ότι όταν ήμουν μικρός
Είχα μια δική μου θάλασσα
Συνήθιζα να την αφήνω στην πλατεία
Δεμένη μ’ αλυσίδα
Και λουκετάκι με συνδυασμό
Ακόμα θυμάμαι τον αριθμό
Μηδέν Μηδέν Μηδέν

Κάθε απόγευμα την καβαλούσα
Και μάκραινα στις ανοιχτές γειτονιές
Παίζοντας με βότσαλα

Κι όταν νύχτωνε
Ακολουθώντας το φωτισμένο ναό
Για φάρο
Έβρισκα το δρόμο μου
Μέσα στις ανηφοριές και τα προαστιακά άλση

Κάθε πρωί
Στη θέση της γαλήνια ανέμενε
Με ελπίδες της παιδικής ηλικίας
Να τραφεί

Περνούσε η γειτόνισσα
Κόσμος που επιβιβαζόταν
στα λεωφορεία της γραμμής
Μάνες που συνόδευαν τα παιδιά τους στο σχολείο
Μα κανείς δεν νοιαζόταν
Αν στην πλατεία μια θάλασσα δεμένη με αλυσίδα
και λουκετάκι με συνδυασμό
Αρμύριζε τις φυτεμένες λεύκες
και τις τριανταφυλλιές

Στο τέρμα της παιδικής ηλικίας
Προσκάλεσα την Ελένη
Την ανέβασα και άνοιξα ρότα
ευθύς για το δασάκι του Προφήτη Ηλία
Κρατούσα το τιμόνι
μανουβράροντας δεξιά αριστερά
Ίσα να μη χτυπώ στα δαρμένα κυπαρίσσια
Κι όταν στου Προφήτη το προαύλιο
γεύτηκα χείλη παιδίσκης
Πλοκάμια ρίζωσαν στο βράχο

Έκτοτε θαλασσοπούλια γυροβολούν
πάνω απ’ την εκκλησιά
και ώρες ώρες
γλάροι τσαλαβουτούν στην πρασινάδα της
Στα ράμφη τους κρεμασμένες
ρίζες αγριολούλουδων
χαμομηλιού άγριοι ανθοί
και κυπαρισσόμηλα

Εκείνη την εποχή
οι περίοικοι αναρωτήθηκαν για το θέαμα
Λόγος πολύ
Επιχειρήματα
Αντεπιχειρήματα
Μα κανείς δεν μπόρεσε να φανταστεί
την αληθινή αιτία του φαινομένου

Πέρασαν τα χρόνια
Κρύφτηκα σε κρεβάτια
Σε βιβλιοθήκες
Γέννησα τα παιδιά μου
Μα ποτέ δε μου ‘φτασε
Τίποτα

Τι να μου κάνει η παλίρροια του ρήματος
Όταν μετρώ τη θάλασσα με πήχη

Βαστώ στο συρτάρι του σπιτιού μου
Την αλυσίδα με το σκουριασμένο λουκετάκι
Και τις νύχτες του καλοκαιριού
Ολάνοιχτα αφήνω τα παράθυρα

Καμιά φορά γρυλίζοντας
Τη νιώθω να κρυφοκοιτάζει
Μ’ ένα φεγγάρι νιότη νοτισμένο
Πηδάει στις ταράτσες των σπιτιών
και εξαφανίζεται.

Γιάννης Αντιόχου
από τη συλλογή: «Ανήλικης Νυκτός Παρίστιον Δέρμα»

Σχολιάστε

